середу, 16 березня 2016 р.

Аналіз роботи методоб’єднання класних керівників за 2015 - 2016рік.

Аналіз роботи методоб’єднання класних керівників за 2015 - 2016рік. У 2015 - 2016 н.р. методоб’єднання класних керівників проводились регулярно, згідно плану роботи МО. Робота методичного об’єднання спрямована на пошуки шляхів реалізації проблемного питання МО «Впровадження та використання сучасних виховних технологій, педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського в практику роботи класних керівників». Відповідно регулярно проводиться інформаційний вісник «Трансформація ідей В.О.Сухомлинського в практику школи» , обмін досвідом класних керівників з даного питання, пріоритетом роботи протягом навчального року було вивчення особистості учня , сприяння її всебічного розвитку та виховання активної життєвої позиції дитини. Для цього проводилися анкетування з вивчення розвитку особистості , огляд педагогічної преси з питань психології та виховання. Особлива увага приділяється питанню спільної роботи громадськості, школи і сім’ї у становленні особистості. На засіданнях розглядалися питання, які сприяли підвищенню фахового і методичного рівня вчителів, впровадженню в практику новітніх технологій виховання, формування в учнів навичок коректного спілкування, пристойної поведінки, уміння вести себе в різних життєвих ситуаціях, виховання активної життєвої позиції учня. Розглядалися питання, що потребували особливої педагогічної та психологічної уваги. Науково – методичною проблемою, над якою працюють всі структури виховної роботи навчального закладу, є формування активної життєвої позиції та гармонійно – розвиненої особистості дитини шляхом використання сучасних прогресивних технологій та педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського .Тому пріоритетним питанням роботи МОКК було питання громадянського та патріотичного виховання, яке висвітлювалося на засіданнях МО, в період між засіданнями. Основним документом в виховній роботі є «Основні орієнтири виховання учнів 1 – 11 класів», «Методичні рекомендації з питань виховної роботи у навчальних закладах у 2015 – 2016 н.р.». На нарадах класних керівників педагоги були ознайомлені з документами, листами, рекомендаціями МО, обласного департаменту, РМК, що спрямовані на підвищення рівня патріотизму молодого покоління, утвердження в особистості патріотичних цінностей. Важливим є питання превентивного виховання, зокрема профілактики шкідливих звичок, правової освіти. Протягом навчального року в кабінеті виховної роботи працює методичний куточок «Класному керівнику», де представлені різноманітні теоретичні й практичні матеріали з питань виховної роботи. З питань планування, тематики годин спілкування, батьківських зборів, підготовки КТС, аналізу роботи, взаємодії з класним колективом, ведення документації, критеріям оцінки діяльності класних керівників підготовлені методичні рекомендації. З деяких питань проводяться індивідуальні бесіди й консультації з усіма класними керівниками. В школі за участю класних керівників створена методична база для підвищення теоретичного й практичного рівня, що включає у себе посібники з теорії й практики виховної роботи з учнями, батьками, громадськістю, аудіо, відео -матеріали, а також матеріали «З досвіду виховної роботи». Ведеться підписка на журнали « «Позакласний час», «Розкажи онуку», всебічно використовуються Інтернет – ресурси. Колективна методична робота дозволяє класним керівникам оволодівати різними виховними засобами, що сприяють максимальній реалізації педагогічних можливостей в розвитку індивідуальних якостей особистості. Під час взаємовідвідувань позакласних заходів, при організації відкритих годин спілкування, колективних творчих справ класні керівники вчились аналізувати свою роботу, правильно оцінювати її результати, виправляти недоліки На контролі МОКК стоїть питання адаптації учнів 5 класу в середній школі. Разом з вчителями початкової школи, адміністрацією навчального закладу проводяться психолого – педагогічні обстеження навчально – виховного процесу в 5 класі, анкетування учнів, надаються психолого – педагогічні поради вчителям. МО класних керівників тісно працює з батьками. На засіданнях методичного об’єднання розглядаються питання, які мають безпосередній зв'язок з батьками, сім’єю. Практикуються виїздні батьківські збори, міні – консультації батькам. На сайті навчального закладу створений блог виховної роботи «Керівник», на якому висвітлюються рекомендації з педагогічних та психолого – педагогічних питань класним керівникам та батькам, йде обмін досвідом, повідомляється про роботу МОКК тощо. Комплексний підхід у виховній роботі необхідно спрямувати на єдність впливів на свідомість, почуття, поведінку учня, тобто на всі сторони особистості: інтелектуальну, емоційну, вольову і практичну; продовжити роботу з впровадження педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського в виховний процес, що дасть, в свою чергу, можливість забезпечити органічну єдність навчальної та позаурочної виховної діяльності учнів, зосередити зусилля не на хаотичному нагромадженні виховних заходів, а на тому, щоб підтримати, розвинути в учневі кращі моральні якості, духовні та громадянські цінності, формувати особистість та справжнього патріота. Слід більше вивчати передовий досвід виховної роботи з учнями вчителів району, використовувати інноваційні технології, інтерактивні форми проведення різних заходів. Потрібно систематизувати ознайомлення класних керівників з матеріалами, літературою, що сприяють підвищенню методичного рівня вчителів, практикувати систематичне спілкування та заняття з психологом. Практикувати проведення відкритих виховних заходів та їх самоаналіз. Слід приділити більше уваги вихованню високих моральних якостей та формуванню патріотичної свідомості дитини.

Немає коментарів:

Дописати коментар