ПАМ’ЯТКА КЛАСНОГО КЕРІВНИКА
Чого ні в якому разі не можна робити на батьківських зборах:
● не можна необґрунтовано захвалювати дітей;
● не можна, порівнюючи дітей, хвалити одних і лаяти інших;
● не можна дорікати батькам;
● не можна обіцяти батькам більше, ніж можна реально зробити для дітей;
● не можна видавати якісь «психологічні» судження, що стосуються дитини; давати випадкові рекомендації;
● не можна до з’ясування ставлення батьків до класного керівника (люблять, визнають, поважають, цінують, байдужі, терплять) висловлювати батькам якісь педагогічні сентенції;
● не можна вимагати від батьків грошей, допомоги, участі без з’ясування ставлення батьків до школи, класу, без виявлення можливих батьківських ініціатив;
● не можна зачитувати і коментувати оцінки учнів;
● не можна вимагати від батьків, щоб вони на догоду школі чи класному керівникові раптом змінили культурний уклад сім’ї;
● не можна нав’язувати батькам план роботи класу, заходів, екскурсій, походів;
● не можна наполягати на тому, щоб класний керівник відвідував учня, оскільки без запрошення батьків, без взаємної симпатії, їхнього особистого прохання робити це незаконно і неетично;
● не можна вимагати обов’язкового приходу батьків на збори;
● не можна насильно призначати батьків до органів батьківського самоврядування;
● ні в якому разі не можна на батьківських зборах (або в приватних розмовах) повідомляти будь-яку інформацію, що стосується тієї чи іншої сім’ї або тих чи інших дітей –– як присутніх, так і відсутніх на зборах;
● не можна розпочинати будь-які збори без повідомлення про виконання рішень, пропозицій і вимог попередніх зборів;
● не можна виявляти своє поважне ставлення до одних батьків і байдуже ставитися до інших;
● не можна затягувати батьківські збори більш ніж на півгодини, точніше, вони мають тривати рівно стільки, скільки потрібно, але так, щоб батькам збори здалися важливими, запам’яталися, захотілося прийти наступного разу;
● не можна протягом зборів говорити тільки класному керівнику;
● не можна запрошувати на батьківські збори вчителів-предметників для скандального з’ясування відносин, оскільки, якщо вчитель поводиться негідно або не влаштовує батьків, то це справа не зборів, а адміністрації школи;
● не можна перетворювати збори на скандал, перепалку, конфлікт. Якщо поведінка когось із батьків виходить поза межі прийнятих у суспільстві культурних норм (прийшов п'яний, ображає учасників тощо), збори мають бути закінчені і вже потім слід думати, яких заходів треба вжити для недопущення такого надалі;
● не можна класному керівникові здобувати авторитет за рахунок інших педагогів або адміністрації школи, поширюючи відомості, що порочать їх, не можна натякати на свою бідність і безвихідь, не можна скаржитися на шкільні порядки.
На батьківських зборах можна:
● спільно з батьківським активом влаштовувати чаювання;
● частину батьківських зборів проводити спільно з дітьми;
● ділити батьківські збори на офіційну та креативну частини, де кожен може показати свої таланти й уміння (танці, співи, читання віршів, проведення конкурсів, сімейних ігор);
● зовнішній вигляд і поведінка класного керівника повинні підкреслювати урочистий і піднесений характер зборів;
● на перших же зборах у перший же рік роботи слід обрати постійних членів батьківського активу;
● проводити батьківські збори спочатку у формі індивідуальних співбесід із членами
сім’ї, потім у формі невеликої пленарної частини (це можуть робити тільки авторитет-
ні й улюблені класні керівники, яким справді є що сказати);
● дати можливість кожному з батьків у письмовій або усній формі викласти свою позицію з різних питань життя класу;
● всі види планів і програм складаються тільки й обов’язково за допомогою батьків і в певних випадках –– дітей;
● якщо нема про що говорити, якщо класний керівник не готовий до проведення зборів як важливого організаційного, координаційного та виховного дійства, то краще швидко вирішити організаційні питання і відпустити батьків;
● на зборах доречно заслухати розповіді успішних батьків про традиції їхніх сімей(важливо з числа батьків і родичів знаходити тих фахівців, які могли б ділитися спеціальними знаннями);
● класний керівник обов’язково вибудовує систему управління успіхом, повідомляючи батьків про чудові маленькі досягнення дітей, про їхні успіхи, бажання, настрої, здобутки та очікування;
● класний керівник має час від часу читати батькам лекції з важливих питань педагогіки і психології, або, якщо він цього не вміє або не може, зачитувати цікаві факти та ідеї з періодики з цих же проблем;
● важливо проводити батьківські збори у формі пошуку вирішення конфліктних, проблемних ситуацій, пропонуючи батькам назвати ці ситуації, взяти їх із книг або вигадати самим.
Проблемні питання, над якими працюють класні керівники (зразок) |
Роль сім’ї у профілактиці відхилень у поведінці дитини. |
Виховання дисциплінованості, охайності, зібраності. Згуртування дитячого колективу
|
Розвиток індивідуальних здібностей і талантів , забезпечення умов їх реалізації.
|
Виховання дітей в сім’ї. Співпраця сім’ї і школи.
|
Виховання в учнів почуття єдності з природою, відповідальності за стан її збереження.
|
Виховання в учнів правил культурної поведінки. |
Виховання в дітей почуття дружби і товаришування.
|
Виховання в учнів поваги до держави, її законів, до праці і людей праці
|
Виховання в учнів почуття відповідальності патріотизму та любові до Батьківщини
|
Робота над згуртованістю, вироблення навичок культури поведінки, виховання поваги до старших.
|
Виховання свідомої дисципліни, згуртування дитячого колективу.
|
Виховання в учнів правил культурної поведінки.
|
Виховання свідомого відношення до навчання та прищеплення стійких навичок культури поведінки.
|
Виховання здорового способу життя,
відповідального ставлення до власного здоров’я.
|
Виховання зацікавленості та допитливості учнів .
|
Прищеплення учням культури поведінки та спілкування, навчання способам розв’язання конфліктів у колективі та суспільстві.
|
Формування екологічної культури людини, гармонії її відносин з природою.
|
Самовиховання учнів, саморозвиток їх суспільно цінних якостей та створення умов для самореалізації як неповторної індивідуальності.
|
Виховання дисциплінованості, охайності, зібраності. Згуртування дитячого колективу
|
Виховання національної свідомості, любові до землі, до рідної мови, до свого народу.
|
Моральне виховання. Проблема людяності, поваги до батьків, до старших, до батьківського дому.
|
Виховання почуття відповідальності за націю, державу , за народ, національні святині.
|
Нетрадиційні форми навчання і виховання, як засіб організації творчої діяльності учнів.
|
Виховання національної свідомості, любові до землі, до рідної мови, до свого народу.
|
Всебічний розвиток особистості на основі виховання в учнів основ культури та ознайомлення з традиціями та історією рідного краю .
|
Розвиток творчих здібностей учнів засобами літератури й художнього слова.
|
Прищеплення та розвиток моральних почуттів, переконань і потреби поводити себе згідно з моральними нормами, що діють в суспільстві .
|
Вироблення санітарно-гігієнічних навичок і звичок, утвердження здорового способу життя .
|
Виховання шанобливого ставлення до культури, звичаїв, традицій українського народу.
|
Виховання учнів у сучасний період розвитку суспільства .
|
Виховання почуття патріотизму й любові до природи, формування екологічної культури особистості .
|
Формування дружнього організованого колективу через активізацію індивідуального впливу та колективної виховної роботи.
|
Моральне виховання. Проблема людяності, поваги до батьків, до старших, до батьківського дому.
|
Виховувати в учнів повагу до рідного краю , активізовувати учнів себе як частки суспільства.
|
Формування організаційних навичок, вміння співвідносити власні інтереси і бажання з інтересами і бажаннями інших людей.
|
Виховувати в учнів повагу до рідного краю , активізовувати учнів себе як частки суспільства.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар