Методична скарбничка класного керівника

ПАМ’ЯТКА КЛАСНОГО КЕРІВНИКА
Чого ні в якому разі не можна робити на батьківських зборах:
● не можна необґрунтовано захвалювати дітей;
● не можна, порівнюючи дітей, хвалити одних і лаяти інших;
● не можна дорікати батькам;
● не можна обіцяти батькам більше, ніж можна реально зробити для дітей;
● не можна видавати якісь «психологічні» судження, що стосуються дитини; давати випадкові рекомендації;
● не можна до з’ясування ставлення батьків до класного керівника (люблять, визнають, поважають, цінують, байдужі, терплять) висловлювати батькам якісь педагогічні сентенції;
● не можна вимагати від батьків грошей, допомоги, участі без з’ясування ставлення батьків до школи, класу, без виявлення можливих батьківських ініціатив;
● не можна зачитувати і коментувати оцінки учнів;
● не можна вимагати від батьків, щоб вони на догоду школі чи класному керівникові раптом змінили культурний уклад сім’ї;
● не можна нав’язувати батькам план роботи класу, заходів, екскурсій, походів;
● не можна наполягати на тому, щоб класний керівник відвідував учня, оскільки без запрошення батьків, без взаємної симпатії, їхнього особистого прохання робити це незаконно і неетично;
● не можна вимагати обов’язкового приходу батьків на збори;
● не можна насильно призначати батьків до органів батьківського самоврядування;
● ні в якому разі не можна на батьківських зборах (або в приватних розмовах) повідомляти будь-яку інформацію, що стосується тієї чи іншої сім’ї або тих чи інших дітей –– як присутніх, так і відсутніх на зборах;
● не можна розпочинати будь-які збори без повідомлення про виконання рішень, пропозицій і вимог попередніх зборів;
● не можна виявляти своє поважне ставлення до одних батьків і байдуже ставитися до інших;
● не можна затягувати батьківські збори більш ніж на півгодини, точніше, вони мають тривати рівно стільки, скільки потрібно, але так, щоб батькам збори здалися важливими, запам’яталися, захотілося прийти наступного разу;
● не можна протягом зборів говорити тільки класному керівнику;
● не можна запрошувати на батьківські збори вчителів-предметників для скандального з’ясування відносин, оскільки, якщо вчитель поводиться негідно або не влаштовує батьків, то це справа не зборів, а адміністрації школи;
● не можна перетворювати збори на скандал, перепалку, конфлікт. Якщо поведінка когось із батьків виходить поза межі прийнятих у суспільстві культурних норм (прийшов п'яний, ображає учасників тощо), збори мають бути закінчені і вже потім слід думати, яких заходів треба вжити для недопущення такого надалі;
● не можна класному керівникові здобувати авторитет за рахунок інших педагогів або адміністрації школи, поширюючи відомості, що порочать їх, не можна натякати на свою бідність і безвихідь, не можна скаржитися на шкільні порядки.
На батьківських зборах можна:
● спільно з батьківським активом влаштовувати чаювання;
● частину батьківських зборів проводити спільно з дітьми;
● ділити батьківські збори на офіційну та креативну частини, де кожен може показати свої таланти й уміння (танці, співи, читання віршів, проведення конкурсів, сімейних ігор);
● зовнішній вигляд і поведінка класного керівника повинні підкреслювати урочистий і піднесений характер зборів;
● на перших же зборах у перший же рік роботи слід обрати постійних членів батьківського активу;
● проводити батьківські збори спочатку у формі індивідуальних співбесід із членами
сім’ї, потім у формі невеликої пленарної частини (це можуть робити тільки авторитет-
ні й улюблені класні керівники, яким справді є що сказати);
● дати можливість кожному з батьків у письмовій або усній формі викласти свою позицію з різних питань життя класу;
● всі види планів і програм складаються тільки й обов’язково за допомогою батьків і в певних випадках –– дітей;
● якщо нема про що говорити, якщо класний керівник не готовий до проведення зборів як важливого організаційного, координаційного та виховного дійства, то краще швидко вирішити організаційні питання і відпустити батьків;
● на зборах доречно заслухати розповіді успішних батьків про традиції їхніх сімей(важливо з числа батьків і родичів знаходити тих фахівців, які могли б ділитися спеціальними знаннями);
● класний керівник обов’язково вибудовує систему управління успіхом, повідомляючи батьків про чудові маленькі досягнення дітей, про їхні успіхи, бажання, настрої, здобутки та очікування;
● класний керівник має час від часу читати батькам лекції з важливих питань педагогіки і психології, або, якщо він цього не вміє або не може, зачитувати цікаві факти та ідеї з періодики з цих же проблем;
● важливо проводити батьківські збори у формі пошуку вирішення конфліктних, проблемних ситуацій, пропонуючи батькам назвати ці ситуації, взяти їх із книг або вигадати самим.

Проблемні  питання,  над  якими працюють класні  керівники  (зразок)

Роль сім’ї у профілактиці відхилень у поведінці дитини.

Виховання  дисциплінованості,  охайності,  зібраності.  Згуртування  дитячого  колективу
Розвиток  індивідуальних  здібностей і  талантів , забезпечення  умов  їх  реалізації.
Виховання  дітей  в  сім’ї.  Співпраця  сім’ї  і  школи.
Виховання  в  учнів почуття єдності з природою, відповідальності за стан її збереження.

Виховання  в  учнів  правил  культурної  поведінки.

Виховання  в  дітей  почуття  дружби  і  товаришування.
Виховання  в  учнів  поваги  до  держави,  її  законів,  до  праці  і  людей  праці
Виховання  в  учнів  почуття відповідальності    патріотизму  та  любові  до  Батьківщини
Робота  над  згуртованістю, вироблення  навичок  культури  поведінки, виховання                                          поваги  до  старших.
Виховання  свідомої  дисципліни,  згуртування  дитячого  колективу.
Виховання  в  учнів  правил  культурної  поведінки.
Виховання  свідомого  відношення  до  навчання  та  прищеплення  стійких  навичок  культури  поведінки.
Виховання здорового способу життя,
відповідального ставлення до власного здоров’я.
Виховання зацікавленості та допитливості учнів .
Прищеплення учням культури поведінки та спілкування, навчання способам розв’язання конфліктів у колективі та суспільстві.
Формування екологічної культури людини, гармонії її відносин з природою.
Самовиховання учнів, саморозвиток їх суспільно цінних якостей та створення умов для самореалізації як неповторної індивідуальності.
Виховання  дисциплінованості,  охайності,  зібраності.  Згуртування  дитячого  колективу
Виховання національної свідомості, любові до землі, до рідної мови, до свого народу.
Моральне виховання. Проблема людяності, поваги до батьків, до старших, до батьківського дому.
Виховання почуття відповідальності за націю, державу , за народ, національні святині.
Нетрадиційні форми навчання і виховання, як засіб організації творчої діяльності учнів.
Виховання національної свідомості, любові до землі, до рідної мови, до свого народу.
Всебічний розвиток особистості на основі виховання  в учнів основ культури та ознайомлення з традиціями та історією рідного краю .
Розвиток творчих здібностей учнів засобами літератури й художнього слова.
Прищеплення та розвиток моральних почуттів, переконань і потреби поводити себе згідно з моральними нормами,  що діють в суспільстві .
Вироблення санітарно-гігієнічних навичок і звичок, утвердження здорового способу життя .
Виховання  шанобливого  ставлення  до  культури,  звичаїв,  традицій  українського  народу.
Виховання учнів у сучасний період розвитку суспільства .
Виховання  почуття патріотизму й любові до природи, формування екологічної культури особистості .
Формування дружнього організованого колективу через активізацію індивідуального впливу та колективної виховної роботи.
Моральне  виховання.  Проблема  людяності,  поваги  до  батьків,  до  старших,  до  батьківського  дому.
Виховувати в учнів повагу до рідного краю , активізовувати учнів себе як частки суспільства.
Формування організаційних навичок, вміння співвідносити власні інтереси і бажання  з інтересами і бажаннями інших людей.
Виховувати в учнів повагу до рідного краю , активізовувати учнів себе як частки суспільства.

Немає коментарів:

Дописати коментар